| Kofeina poważnie zwiększa ryzyko poronienia |
|
|
| 22.01.2008. | |
A merykańscy naukowcy ostrzegają kobiety w ciąży przed zażywaniem choćby niewielkich ilości kawy. Odkryli, iż "nawet jedna czy dwie filiżanki dziennie, dwukrotnie zwiększają ryzyko poronienia". Badania prowadzone przez dr. De-Kun Li z Centrum Badawczego Kaiser Permanente Division of Research, wykazują, że spożycie już 200 miligramów kofeiny dziennie, co jest odpowiednikiem jednej lub dwóch filiżanek kawy, "w znaczącym stopniu powiększa ryzyko poronienia".Dotychczas było na ten temat wiele wątpliwości. Nikt, aż do tej pory, nie przeprowadził żadnych profesjonalnych, szczegółowych badań, które pokazałyby dokładniej w jaki sposób kofeina oddziaływuje na organizm ciężarnej kobiety oraz płodu. Kobiety brzemienne oraz aktywnie starające się o dziecko powinny odstawić kawę na conajmniej trzy miesiące po zapłodnieniu, a najlepiej aż do porodu. Dr. Li wraz ze swoim zespołem przeprowadził badania na 1063 ciężarnych kobiet. Powiązania pomiędzy kofeiną a poronieniem mogą wynikać, jak twierdzi Li, z chemicznego stresu jaki przeżywa wtedy metabolizm organizmu nienarodzonego dziecka, powodując znaczący wzrost przepływu krwi w łożysku. Poniżej krótki reportaż z amerykańskiej telewizji: |









