views
Przednia szyba składa się z dwóch kawałków - szkła wewnętrznego i zewnętrznego, które utrzymuje razem specjalna folia. Obie tafle wspólnie przechodzą cały proces produkcyjny. Aby się nie zlepiły, stosuje się specjalny separator.
Szkło należy ukształtować odpowiednio do wybranej karoserii. Do tego wykorzystuje się technologię odlewania grawitacyjnego lub prasowanie. Szkło umieszcza się w odpowiedniej formie i wkłada do pieca przelotowego. Od temperatury 58O°C sparowane szyby miękną i zaczynają się formować. Następnie należy je schłodzić. Obie tafle łączy się folią PVB (winylobutyral) o grubości 0,76 mm. Umieszcza się ją między obiema taflami (jest to tzw. laminacja). Właśnie dzięki folii przy zderzeniu szkło nie rozsypuje się w samochodzie, a człowiek nie wylatuje przez szybę z samochodu. Pod wpływem ciśnienia i temperatury folia staje się przezroczysta - dochodzi do tego w hermetycznie zamkniętym autoklawie.
Następnie pozostałości folii PVB na krawędzi szkła są szlifowane, a szyba przechodzi kontrolę jakości. Ostatnim krokiem jest wyposażenie szyby w dodatkowe elementy, np. uchwyt lusterka, kamerę czy części do montażu do karoserii.
Komentarze
0 comment