views
Przy płatnościach, np. w sklepie, kasjer był powiadamiany, że ma zatrzymać kartę i ją zniszczyć. Na forach internetowych wówczas wrzało.
Reklama
Gdy karta zostanie zatrzymana przez bankomat „po prostu” – bez powiadomienia, że jest kradziona lub zastrzeżona – powinniśmy zatelefonować do właściciela bankomatu (numery telefonów są na urządzeniu).
Bank wyjaśnił, że takich przypadkach, jak ostatnia awaria, należy jak najszybciej skontaktować się z bankiem i zgłosić utratę karty oraz poprosić o wydanie nowej. Można to zrobić dzwoniąc na infolinię, w dowolnej placówce albo w serwisie transakcyjnym (zastrzegając dotychczasową kartę, a następnie składając wniosek o wydanie nowej).
Standardowo nowa karta wydawana jest w ciągu kilku dni i wysyłana na adres korespondencyjny klienta wskazany w banku. W sytuacjach awaryjnych bank może także wysłać kartę kurierem – na podany przez nas adres (także za granicę).
Taka procedura jednak trwa, a my nie mamy dostępu do pieniędzy. Oczywiście można je wypłacić w dowolnym oddziale, ale co zrobić, gdy jesteśmy w miejscu, gdzie takiego oddziału nie ma?
Możemy, korzystając z serwisu transakcyjnego, zainstalować na smartfonie aplikację, która pozwala na dokonywanie płatności telefonem.
W PKO BP jest to IKO, w Pekao S.A – PeoPay a w mBanku – BLIK. – Płatności mobilne mają między innymi tę przewagę nad tradycyjnymi płatnościami kartą, że ani sklep, ani bankomat nie mogą zatrzymać nam telefonu – wyjaśnia Katarzyna Münnich z Pekao S.A.
Pieniądze wypłaci konsul
Jeśli za granicą zostaniemy okradzeni, uzyskamy pomoc w konsulacie.
1. Straciliśmy telefon, portfel (z pieniędzmi i kartami płatniczymi) i w dodatku jeszcze dokumenty tożsamości. W takiej sytuacji konsul może nam pomóc w nawiązaniu kontaktu z krewnymi lub znajomymi, aby mogli prze słać nam pieniądze.
2. Jeżeli nie ma innych możliwości, krewni lub znajomi mogą dokonać wpłaty na konto Ministerstwa Spraw Zagranicznych w Warszawie. Przekazana kwota zostanie wypłacona przez konsula na miejscu.
Komentarze
0 comment