Co zrobić gdy bankomat zatrzymał moją kartę? Co robić, gdy stracimy kartę do bankomatu?
Co zrobić gdy bankomat zatrzymał moją kartę? Co robić, gdy stracimy kartę do bankomatu?
Co zrobić, gdy nie mamy dostępu do gotówki, bo zostaliśmy okradzeni albo bankomat zatrzymał kartę?Dwa tygodnie temu miała miejsce poważna awaria systemu informatycznego banku. Podawał on błędne informacje, że karty płatnicze są kradzione. Jeśli ktoś chciał wypłacić pieniądze z bankomatu, urządzenie zatrzymywało kartę.

Przy płatnościach, np. w sklepie, kasjer był powiadamiany, że ma zatrzymać kartę i ją zniszczyć. Na forach internetowych wówczas wrzało.

Reklama

Gdy karta zostanie zatrzymana przez bankomat „po prostu” – bez powiadomienia, że jest kradziona lub zastrzeżona – powinniśmy zatelefonować do właściciela bankomatu (numery telefonów są na urządzeniu).

Bank wyjaśnił, że takich przypadkach, jak ostatnia awaria, należy jak najszybciej skontaktować się z bankiem i zgłosić utratę karty oraz poprosić o wydanie nowej. Można to zrobić dzwoniąc na infolinię, w dowolnej placówce albo w serwisie transakcyjnym (zastrzegając dotychczasową kartę, a następnie składając wniosek o wydanie nowej).

Standardowo nowa karta wydawana jest w ciągu kilku dni i wysyłana na adres korespondencyjny klienta wskazany w banku. W sytuacjach awaryjnych bank może także wysłać kartę kurierem – na podany przez nas adres (także za granicę).

Taka procedura jednak trwa, a my nie mamy dostępu do pieniędzy. Oczywiście można je wypłacić w dowolnym oddziale, ale co zrobić, gdy jesteśmy w miejscu, gdzie takiego oddziału nie ma?

Możemy, korzystając z serwisu transakcyjnego, zainstalować na smartfonie aplikację, która pozwala na dokonywanie płatności telefonem.

W PKO BP jest to IKO, w Pekao S.A – PeoPay a w mBanku – BLIK. – Płatności mobilne mają między innymi tę przewagę nad tradycyjnymi płatnościami kartą, że ani sklep, ani bankomat nie mogą zatrzymać nam telefonu – wyjaśnia Katarzyna Münnich z Pekao S.A.

Pieniądze wypłaci konsul

Jeśli za granicą zostaniemy okradzeni, uzyskamy pomoc w konsulacie.

1. Straciliśmy telefon, portfel (z pieniędzmi i kartami płatniczymi) i w dodatku jeszcze dokumenty tożsamości. W takiej sytuacji konsul może nam pomóc w nawiązaniu kontaktu z krewnymi lub znajomymi, aby mogli prze słać nam pieniądze.

2. Jeżeli nie ma innych możliwości, krewni lub znajomi mogą dokonać wpłaty na konto Ministerstwa Spraw Zagranicznych w Warszawie. Przekazana kwota zostanie wypłacona przez konsula na miejscu.

Komentarze

https://minds.pl/assets/images/user-avatar-s.jpg

0 comment

Nikt jeszcze nie napisał komentarza!