Czego nie można zwrócić po zakupie w internecie? W jaki sposób zwrócić towar zakupiony przez Internet?
Czego nie można zwrócić po zakupie w internecie? W jaki sposób zwrócić towar zakupiony przez Internet?
Wiele osób woli tradycyjne zakupy. Towar można obejrzeć, dotknąć, przymierzyć. Kupując Online również!

Prawo do zwrotu towaru kupionego na odległość gwarantują nam przepisy. Jeśli zakupy zrobione przez internet cię rozczarowały, np. bluzka jest fatalnej jakości, nie pasuje lub po prostu ci się nie podoba, możesz ją zwrócić. To właśnie dlatego, że nie możemy zobaczyć czy przymierzyć towaru, obowiązują inne, korzystniejsze zasady zwrotu niż w sklepach stacjonarnych!

Ile czasu mamy na zwrot

•    Odstąpienie od umowy zakupu przysługuje w ciągu maksymalnie 14 dni od otrzymania przesyłki (liczy się data nadania). Można to zrobić i wcześniej, nawet jeszcze

zanim otrzymamy towar. Nie trzeba podawać przyczyny rezygnacji, wystarczy złożyć oświadczenie w tej sprawie tak, by sprzedający mógł się z nim zapoznać, zwykle to formularz zwrotu dołączony do przesyłki, ale może to być też oświadczenie napisane samodzielnie lub e-mail. Na odesłanie towaru mamy 14 dni od złożenia oświadczenia.

•    Zanim kupisz coś przez internet, zapoznaj się z zasadami zwrotów w danym sklepie. Te duże często wydłużają ich termin np. do 30 dni i udostępniają klientom etykietę zwrotną na odsyłaną przesyłkę. Przepisy obciążają kosztami przesyłki zwrotnej kupującego, o ile sprzedawca o tym poinformował. Wiele e-sklepów bierze na siebie.

WAŻNE! Przepis o 14-dniowym prawie do odstąpienia od umowy dotyczy zakupów internetowych od przedsiębiorców. Jeśli kupujesz od osoby prywatnej, sprzedający nie musi przyjmować zwrotów. Wtedy możemy skorzystać z przepisów o rękojmi: jeśli towar jest wadliwy, możemy go zareklamować.

Jaki towar można zwrócić

• Poza wyjątkami, o których mowa w ustawie o prawach konsumenta (patrz ramka), zwrócić można każdą rzecz kupioną poza lokalem przedsiębiorców.Ważne,by nie nosiła śladów użytkowania. Co to znaczy?

Ubranie czy buty możesz śmiało przymierzyć, ale nie wolno odczepiać metki ani iść w nich „na jedno wyjście".

•    W miarę możliwości zwracana rzecz powinna być zapakowana w oryginalne opakowanie (sklep może to zastrzec, np. w przypadku butów, AGD). ✓ Jednak sklep nie może uzależniać przyjęcia towaru od przesłania go w oryginalnym opakowaniu, o ile nie jest ono przedmiotem sprzedaży.

Czy kwit Jest wymagany?

•    Sprzedawca nie ma prawa żądać dołączania paragonu lub faktury. Transakcję może zidentyfikować po numerze zamówienia lub płatności internetowej.

✓ Nie musisz się martwić, jeśli nie masz fizycznego dowodu zakupu. Zwrot jest możliwy.

Jakich towarów nie można zwrócić?

•    Towarów szybko się psujących i z krótkim terminem przydatności oraz nienadających się do zwrotu ze względów higienicznych.

•    Rzeczy wykonanych wg specyfikacji konsumenta lub zindywidualizowanych (np. biżuteria z grawerem, szafka na wymiar).

• Nośników odpieczętowanych po dostarczeniu (np. płyty CD, DVD, gry czy oprogramowanie komputerowe).

Komentarze

https://minds.pl/assets/images/user-avatar-s.jpg

0 comment

Nikt jeszcze nie napisał komentarza!