views
Dzisiejsze xero to często centra kopiujące, wykorzystujące raczej technikę cyfrową niż starą, analogową. Z usług takich centrów korzystają inni profesjonaliści - agencje reklamowe i firmy zamawiające materiały marketingowe. Kiedyś wystarczały proste kopie czarno-białe, z szyby, jak to się określa. Dziś najważniejszą usługą takiego centrum stał się mało-i wielkoformatowy druk kolorowy. Drukowanie plakatów czy projektów architektonicznych wymaga zainstalowania dalszych urządzeń: plotterów, skanerów.
ILE TO KOSZTUJE
Urządzenie centrum kserującego, z kilkoma wyspecjalizowanymi urządzeniami to wydatek przekraczający 100 tys. zł. Wzięcie urządzeń w leasing może ograniczyć koszty początkowe, ale podroży cenę usługi. Na wynajmie lokalu dużo się nie zaoszczędzi, bo gwarancją powodzenia jest dobra lokalizacja punktu, najlepiej w centrum miasta i blisko uczelni. Studenci to jeden z najpewniejszych typów klientów każdego centrum kopiującego. Znaczną część kosztów, do 40 proc., pochłaniają papier i inne drogie materiały eksploatacyjne. Trzeba pamiętać także o opłatach od obrotu z tytułu ochrony praw autorskich. Wynoszą one od 1 do 3 proc, wartości sprzedaży, w zależności od tego, jaki jej procent służy zaspokajaniu potrzeb własnych zlecającego kopiowanie.
ILE MOŻNA ZAROBIĆ
Stawki za usługę w nowoczesnych punktach zaczynają się od 29 gr za stronę. Duże firmy rentowność osiągają dzięki dodatkowym usługom - drukowaniu, wytwarzaniu pieczątek, wizytówek, wydruków komputerowych, oprawianiu prac. Na zyski mogą też wciąż liczyć punkty znajdujące się blisko albo wręcz na uczelniach nastawione na niewygórowane pod względem jakości bieżące potrzeby studentów. 20 groszy za stronę na starej maszynie kopiującej to wciąż dobry biznes.
Przeczytaj także:
Jak otworzyć działalność gospodarczą?
Różnica między inwestowaniem, a oszczędzaniem
Jak poprawnie podpisać umowę dotyczącą ubezpieczenia domu?
Który kredyt tańszy, który bank wybrać
Komentarze
0 comment