Turystyka i organizacja wypoczynku to bardzo trudna dziedzina biznesu, wymagająca dużej wiedzy z różnych dziedzin, potwierdzonej często certyfikatami i latami praktyki. Biznes ten, jako silnie uregulowany, wymaga także żmudnych starań o spełnienie różnych wymogów formalnych.

Wymaga także dobrej reputacji, którą łatwo stracić przez jedną nieudaną imprezę. A marże zysku z powodu silnej konkurencji są w tej dziedzinie biznesu coraz niższe.

Trzeba zacząć od dokładnego rozejrzenia się, jakich atrakcji turystycznych może dostarczyć wizyta w swoim własnym regionie. To propozycja zwłaszcza dla małych miasteczek, a także wsi. W każdym regionie znajdzie się ciekawy obiekt, w którym można organizować konferencje czy biesiady dla firm albo park krajobrazowy, po którym można robić wycieczki. Sporo jest w Polsce rzek nadających się na spływy kajakowe czy tras na wycieczki rowerowe, a turyści często w ogóle nie wiedzą o istnieniu takich miejsc i nie zawsze mają łatwy dostęp do wypożyczalni odpowiedniego sprzętu. Trzeba takie miejsca odkryć, udostępnić i zachęcić do odwiedzenia ich. Któż to lepiej zrobi niż ten, kto miejsca te zna od dzieciństwa. Wiedzą o tych odkrytych dla turystów lokalnych atrakcjach można będzie później podzielić się także z dużymi, sieciowymi biurami podróży, które też szukają lokalnych partnerów biznesowych, aby uatrakcyjnić swoją ofertę dla turystów znudzonych zagranicznymi wojażami.

ILE KOSZTUJE OTWARCIE BIURA PODRÓŻY

Organizacja turystyki kosztuje przede wszystkim wiele zachodu, podlega bowiem licznym regulacjom. Aby rozpocząć działalność, trzeba mieć zezwolenie z urzędu wojewódzkiego. Aby takie zezwolenie uzyskać, należy przedstawić umowę gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej albo polisę ubezpieczeniową. Nie jest to więc pomysł dla początkującego w biznesie. Można jednak z powodzeniem próbować biznesowych sił w otoczeniu lokalnych firm turystycznych, zaczynając na przykład od wypożyczania sprzętu czy organizacji przejazdów lub noclegów. Koszt utworzenia lokalnego biura turystycznego to przede wszystkim koszt wynajęcia lokalu i jego umeblowania. Można go szacować na 20-30 tys. zł.

ILE MOŻNA ZAROBIĆ NA BIURZE PODRÓŻY

Marże zysku w turystyce są niskie. Lokalne biuro turystyczne oprócz udostępniania okolicznych atrakcji może jednak także zostać agentem dużych firm. Agenci utrzymują się z prowizji od sprzedanych wycieczek. Najczęściej wahają się one w granicach 10-12 proc, kosztu wycieczki.

Twoja Ocena



Facebook Conversations