
views

Odszkodowanie nie należy się, gdy do odwołania lotu doszło wskutek działania siły wyższej (złe warunki atmosferyczne, wojna itp.).
Odszkodowanie należy się także w sytuacji, w której nie zostaliśmy wpuszczeni na pokład wskutek tzw. overbookingu, czyli sprzedaży większej liczby biletów niż miejsc w samolocie. Linia lotnicza jest też wtedy zobowiązana do zapewnienia nam noclegu i wyżywienia, jeżeli opóźnienie wynikłe z tego powodu przeciągnie się do następnego dnia.
Aby móc uzyskać odszkodowanie, należy pamiętać o złożeniu reklamacji. Jest ona podstawą dochodzenia roszczeń od linii lotniczych. W sytuacjach spornych, gdy odpowiedź linii lotniczej nas nie satysfakcjonuje, należy się zwrócić do Komisji Ochrony Praw Pasażera Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Uwaga! Powyższe regulacje dotyczące odszkodowań obowiązują przy wylotach z krajów UE do dowolnego państwa oraz w sytuacji, gdy lot kończy się w UE, a lecimy liniami zarejestrowanymi w którymś z państw UE lub Islandii, Norwegii i Szwajcarii.
Komentarze
0 comment