Jak pozyskiwać klientów przez internet?
Jak pozyskiwać klientów przez internet?
Naszym najlepszym wyborem w biznesie był świadomy wybór grupy, z którą chcemy współpracować. Czyli przemyślany wybór grupy klientek. Największym błędem, z jakim się spotykamy rozpoczynając współpracę z naszymi podopiecznymi, jest zbyt duży pośpiech i skupienie się na tym: jak promować się przez internet tak, by móc jak najwięcej sprzedać.

Widzisz, kiedy skupiasz się w biznesie jedynie na tym, co możesz zyskać, a nie na tym, co i komu możesz dać, efekt końcowy nie będzie dla Ciebie satysfakcjonujący. Tak, oczywiście możesz nauczyć się wszystkich technik promocji w internecie lub zatrudnić do tego firmę.

Jeśli natomiast dasz się przekonać do rzetelnego skupienia się na doborze grupy docelowej, przygotowaniu wartości dla niej i regularnemu udostępnianiu wartościowych treści przy jednoczesnym słuchaniu o potrzebach swojej grupy, to wszystko inne po prostu dopasuje się jak puzzle.

Jak się promować przez internet, żeby sprzedawać i budować sobie bazę klientów?

ZASADA ZERO

Czyli zero sztuczności. Zero bzdur.

Zero zmuszania się do działania. Przede wszystkim masz robić to co czujesz.

Masz być w biznesie sobą!

Lubisz szpilki? Świetnie! Chodź w nich i buduj wizerunek eleganckiej bizneswoman. Ale jeśli lubisz luz i spontaniczność, bądź sobą bez wciskania się w kostiumy i garsonki.

Kiedy się do czegoś zmuszasz, to widać na zdjęciach, na spotkaniach i we wszystkim co tworzysz. Używaj swojego języka i stylu.

Oczywiście są pewne zasady copywritingu i marketingu, ale ludzie i tak najbardziej kupują autentyczność. Nie ma nic gorszego niż zestresowana kobieta, która czuje się niepewnie w swoim stroju, mówi nie swoim językiem i dodatkowo sprzedaje coś, co nijak się ma do jej wnętrza, wartości, uczuć czy przekonań. Takich osób my same unikamy w biznesie. I w takim przypadku ciężko jest zbudować grupę ufających klientów.

Twórz swój wizerunek na prawdzie i swoich głębokich odczuciach.

KROK 1

Pierwszą zasadą jest właśnie skupienie się na swojej, podkreślamy swojej, grupie docelowej. Nie są nią wszystkie kobiety lub mężczyźni. Ta grupa to mocno wyselekcjonowana część osób, które potrzebują właśnie tego co masz.

Do Ciebie należy zbadanie jej potrzeb i wyzwań. Unikaj także odwracania kolejności i dobierania grupy pod produkt, który już masz.

Największym błędem jest np. znalezienie cudownego biznesu, a następnie szukanie na siłę odbiorców jakichś usług czy produktów. Kiedy już wiesz co sama lubisz, a czego nie i co Cię kręci, to właśnie takiej grupy odbiorców szukaj. Pasjonatek, które podobnie jak Ty, są gotowe np. wydać ostatni grosz na podróż pełną przygód i nowych doświadczeń.

Oczywiście opracowanie grupy docelowej to dłuższy proces na który jednak zdecydowanie warto poświęcić czas. Będzie to dla Ciebie pożyteczne na lata.

KROK 2

Strategia marketingowa. Wielu osobom zdaje się, że promocja w internecie to regularne prowadzenie fanpage'a na Facebooku. Lub inaczej np. założenie kanałów na wszystkich możliwych mediach społecznościowych.

Nic bardziej mylnego... Współcześnie większość osób robiących jakiś biznes ma swój fanpage. Zamieszcza tam posty i spamuje grupy. Jak możesz się domyśleć, nie o to chodzi w strategii marketingowej. Ty potrzebujesz wiedzieć, jaki efekt chcesz uzyskać.

Co mają Ci finalnie przynieść dane działania. Jakie działania co dzień podejmować. W jakim czasie, na jakich kanałach i dlaczego na takich. Nie każda grupa docelowa jest obecna na danym medium społecznościowym. A to, że każdego dnia powstaje kolejne nie oznacza, że masz tam sobie założyć swój profil.

Ostatnio w Polsce ruszył boom np. na podcasty i webinary. I jeśli jesteś jedną z osób, która razem z tłumem rzuciła się na ten rodzaj udostępniania wiedzy, z pewnością ochłodzi Cię informacja, że webinarów nie robi się po to, aby je robić.

Musisz od początku wiedzieć, jaki efekt końcowy mają Ci zapewnić udostępniane przez Ciebie webinary lub podcasty.

Trzy lata temu na naszych webinarach było po kilkaset osób. Same tworzyłyśmy sobie więc platformę do sprzedaży naszych usług i produktów w ten właśnie sposób. To było proste.

Wystarczyło wrzucić parę informacji na Facebook i miało się zapełniony pokój. Dziś, ze względu na duży przesyt na rynku, zdobycie 50 aktywnych widzów na webinarze bywa wyzwaniem. Webinary działają nadal, ale potrzebujesz wiedzieć jak skonstruować taki webinar, ile ma trwać i jak na nim sprzedać, jeśli w ogóle sprzedawać.

Głównym wyzwaniem działań marketingowych jest pozyskanie odpowiedniego ruchu. Twoja grupa przecież musi się jakoś dowiedzieć o stronie zapisu na webinar czy o nowym nagraniu podcastu. Dlatego tak ważne jest ułożenie całej strategii łącznie z tym, skąd będziesz pozyskiwać ruch na strony i jakie działania Ci to ułatwią.

KROK 3

Zanim sprzedasz, musisz zbudować swój autorytet i wizerunek. A to możesz zrobić po pierwsze będąc autentyczną, a po drugie skupiając się na dawaniu wartości. ZA DARMO. Content Marketing, bo o tym mowa, jeśli chodzi o udostępnianie wartościowych treści, jest częścią Twojej strategii marketingowej.

I nie wystarczy, że machniesz co dzień jakąś grafikę na Canvie i wrzucisz ją na wszystkie media. To, czy ludzie Ci zaufają i będą chcieli coś od Ciebie kupić, jest zależne i wprost proporcjonalne do rozwiązań, które udostępniasz cyklicznie i regularnie za darmo na swoich kanałach w Internecie.

Wszystkie działania, które opracowujemy dla siebie lub naszych podopiecznych są zaplanowane i wkomponowane w plan. Dzięki temu posty, artykuły, video i inne działania, pojawiają się tam gdzie mają i w odpowiednim czasie.

Dlaczego to ważne? Po pierwsze, nie tracisz czasu na działania, które i tak nie przyniosą efektu. Po drugie, nie tracisz pieniędzy i nie frustrujesz się, że coś nie wychodzi. A przede wszystkim trafiasz do odpowiednich osób, które naprawdę potrzebują Twoich rozwiązań.

Chyba zgodzisz się z nami, że nie warto tracić czasu i potencjalnych klientów?

KROK 4

Cierpliwość i wytrwałość w działaniach. Jeśli już masz dobrze opracowaną strategię, wybraną grupę i media społecznościowe, dalej warto jest określić sobie maksymalny czas, który potrzebny Ci jest do osiągnięcia określonego celu.

I to jest najtrudniejsza część zadania, ponieważ często zdarza się, że przychodzą do Ciebie jako test inne „lepsze" pomysły na promocję. Dlatego chcemy abyś wiedziała, że jeśli budujesz od zera swój wizerunek w sieci, to czas, którego potrzebujesz aby obserwować efekty to minimum 3 miesiące wytężonych działań i odpowiednich środków na reklamę.

Z Twoją aktywną obecnością. Czy da się pozyskiwać klientów i sprzedawać przez internet? Tak, oczywiście. Możesz to osiągnąć zachowując powyższe kroki. Czy możesz sprzedawać na Facebooku, Instagramie, YouTubie czy przez webinary? Oczywiście.

Pamiętaj jednak o tym aby zbudować odpowiednie fundamenty, zaczynając od siebie.

Komentarze

https://minds.pl/assets/images/user-avatar-s.jpg

0 comment

Nikt jeszcze nie napisał komentarza!