Jak zdobyć (uzyskać) awans w pracy - 9 porad specjalistów.
Jak zdobyć (uzyskać) awans w pracy - 9 porad specjalistów.
Zdobycie awansu pozwala ci odgrywać ważniejszą rolę w swojej firmie oraz zarabiać większe pieniądze. Aby skutecznie rozwijać karierę w firmie, musisz mieć doskonałe wyniki w pracy i przyciągać uwagę przełożonych. Chociaż wydajność, doświadczenie i umiejętności są typowymi wymaganiami dotyczącymi awansu zawodowego w wielu miejscach pracy, możesz podjąć dodatkowe kroki, aby zostać głównym kandydatem na pożądane stanowisko. W tym artykule omówimy, jak możesz zwiększyć swoje szanse na awans.

Wybierz sobie mentora

Zdobyłeś umiejętności zawodowe dzięki przynajmniej jednej doświadczonej osobie. W taki sam sposób naucz się, co robić, by się rozwijać. Nic Sposób przecenie roli mentora w pracy, szczególnie w przypadku osób nowo zatrudnionych, laki mentor służy poradą, pomaga w pracy, a także wyraża obiektywne opinie.

Stosunki między mentorem,  a uczniem nie* mają charakteru formalnego. Kiedy już poobserwowałeś współpracowników i wybrałeś osobę, która twoim zdaniem nadaje się do tej roli, po prostu zacznij z nią  spędzać jak najwięcej czasu. Zaproponuj swoją  pomoc. Powiedzmy przykład, że interesuję cię projekt, mul którym pracuje, i chciałbyś w nim uczestniczyć w miarę możliwości, by zyskać doświadczenie. Następnie okazuj swoją sympatię i życzliwość.

Jeśli zachowasz się z taktem, a wybór osoby okaże się trafny, elekty mogą przekroczyć oczekiwania. To nie będzie z twojej strony żadna intryga ani chytry plan pozyskania czyichś względów - zapewnia doradca do spraw kariery zawodowej. - Jeśli mentor jest osobą zdolną i inteligentną, zorientuje się błyskawicznie, o co ci chodzi, i na pewno doceni to, że chcesz go naśladować.

Tajne źródło potęgi

Główny strumień cennych informacji w miejscu pracy biegnie zwykle przez biurka szeregowych pracowników administracyjnych. Sekretarki i recepcjonistki doskonale o tym wiedzą, lecz większość twoich kolegów jest zbyt zajęta dowodzeniem swojej wyższości, by poświęcić im choćby chwilę czasu, wykorzystaj więc swoją przewagę. Bądź miły, serdeczny i pomocny dla wszystkich, bez względu na ich pozycję. Aby awansować, musisz mieć dostęp do informacji, a dobry, szeregowy pracownik działu administracyjnego wie doskonale, co się dzieje w firmie. Najlepszy wie, co w trawie piszczy, z dużym wyprzedzeniem. Dlatego zawsze witaj się uprzejmie ze wszystkimi, a od czasu do czasu zapytaj: „Co nowego?”. Być może otrzymasz cenną informację. Inny powód, dla którego warto utrzymywać dobre stosunki z szeregowymi pracownikami, to własny interes. Kancelarie prawnicze i firmy księgowe pełne są ludzi, którzy nawet nie spojrzą na sekretarkę lub recepcjonistkę, co jest z ich strony bardzo niemądre. Któż bowiem może łatwiej zniszczyć świadomie efekty twojej pracy niż one?

Rozwiązuj problemy z wyprzedzeniem

 Zastanów się. na jakie problemy może w przyszłości natrafić firma na twoim poletku i stwórz rozwiązania, które pomogą je zdusić w zarodku. Z pewnością zostanie to odpowiednio docenione przez przełożonych.

Nie przesadzaj z przesiadywaniem w biurze

 Szefować wcale nie oczekują, by ich pracownicy byli niewolnikami. Prawdę mówiąc, bardziej szanują tych, którzy cenią życie prywatne i poświęcają mu czas. Jeśli jednak spędzasz w pracy tylko minimum wymaganego czasu, zastanawiasz się, jak wcześniej się urwać z biura, i wykorzystujesz co do minuty przerwę na posiłek, nawet kiedy w twoim dziale panuje straszny młyn, wysyłasz swojemu przełożonemu bardzo wyraźny sygnał, że kariera zawodowa nie jest twoim priorytetem. Polecamy inne podejście: Wykazuj zaangażowanie i w zależności od natężenia zadań dostosowuj swój czas do nich w taki sposób, by wypełniać obowiązki bez zarzutu. Przełożeni uwielbiają pracowników, na których mogą polegać. Pokaż, ze można ci zaufać i że jesteś elastyczny, a przekonasz sic, jak łatwo będzie ci znaleźć czas i na pracę, i na życie osobiste.

Bądź na bieżąco z nową technologią

Szacuje się, ze 80% posad we współczesnym święcie wymaga codziennego użycia komputera. Prawdę mówiąc, dla wielu osób umiejętność pracy z komputerem jest absolutnie niezbędna, by osiągnąć sukces zawodowy. Dlatego przyzwyczaj się do ciągłego podnoszenia umiejętności pod rym względem. Zrób też kolejny krok: siedź nowości w dziedzinie elektroniki, oprogramowania i Internetu. Nie wspomina się o tym w zakresie obowiązków, ale ci, którzy są na bieżąco z nowymi technologiami, awansują szybciej niż ci. którzy się nimi nie interesują.

Naucz się pisać dobre E-maile

 Jak na tak popularną formę komunikacji wewnątrz firmy, e maile mają zazwyczaj żenującą formę, nie ma więc lepszego sposobu, by wyróżnić się, niż taki, żeby zawsze rozsyłać drogą elektroniczną dobrze sformułowane, przejrzyste wiadomości.

- Zadbaj o temat wiadomości Kluczem do sukcesu jest to, by temat był konkretny, a niekoniecznie krótki. Zamiast wpisywać tytuł e-maila: „Projekt Iksińskiego", nadaj mu taką postać: „Projekt Iksińskiego: nowy termin realizacji etapu 2”. Już w tym momencie twoja wiadomość jest bardziej interesująca niż e-maile twoich kolegów-.

- Nie zniechęcaj czytającego na samym wstępie Jeśli chcesz komuś zagrać na nerwach, nie ma lepszego sposobu, niż zmusić go do przeczytania trzech akapitów twojej wiadomości, zanim dotrze do meritum. Jeśli chcesz zrobić karierę w firmie, zawsze prezentuj cel swojego e-maila w jednym lub dwóch zdaniach na samym początku, a następnie przejdź do szczegółów i uzasadnienia.

- Zakończ list żądaniem działania Na przykład: „Zadzwonię do ciebie w poniedziałek o 10 rano, żeby przedyskutować tę sprawę hardziej szczegółowo" lub: „Kiedy możesz to zrobić?". W innym razie adresat najpewniej nie podejmie żadnych działań.

- Bądź ludzki Przyzwoici i mili ludzie, którym nigdy nawet nie przyszło do głowy, by potraktować kogoś chłodno lub bezceremonialnie, często pisują e maile, które brzmią w taki właśnie sposób. Profesjonalizm nie oznacza braku człowieczeństwa. Pamiętaj, że zarówno nadawca, jak i adresat, to istoty ludzkie.

 - Sprawdź dokładnie swój e-mail przed wysłaniem Naprawdę warto sprawdzać to, co piszemy. Wystarczy czasami jedna pomyłka ortograficzna lub gramatyczna, a nawet zwykła literówka, by się skompromitować w oczach osoby czytającej. C o więcej, popełniając takie błędy, okazujesz adresatowi brak szacunku, a wysyłając starannie przygotowane e-maile automatycznie wyróżniasz się spośród niechlujnych pod tym względem współpracowników

- Opanuj emocje Ironia nie działa w e-mailach. Nie działa tez poruszanie delikatnych tematów, takich jak seks, rasa, religia i polityka. Unikaj ich, ponieważ jesteś oceniany na podstawie każdej wiadomości, którą wysyłasz.

- Przestań wysyłać kopie do wszystkich  Efekt jest taki, że każdy z  adresatów czuje się mniej ważny.

-  Skorzystaj z telefonu Jeśli przewidujesz, że napisanie e-maila zajmie ci więcej niż 5 minut, lepiej podnieś słuchawkę i zadzwoń, łatwiej jest wytłumaczyć coś przez telefon, a potem dodatkowo wysłać pocztą elektroniczną krótsze podsumowanie przekazanej informacji.

Czytaj publikacje zawodowe

  Każda branża ma .swoje biuletyny, magazyny i portale internetowe. Zaprenumeruj te, które mają związek z twoimi obowiązkami. Będziesz się lepiej orientował w swojej branży, ale leż zrobisz wrażenie na kolegach i przełożonych, udzielając im rad.

Szefowie, nauczcie się wpływać nie tylko na podwładnych

 Większość kierowników poświęca cały swój czas i energię na zarządzanie podwładnymi. Ale istnieją przecież dwie inne grupy zatrudnionych w firmie, na których również trzeba skupić swoje działania - kierownicy tego samego szczebla oraz przełożeni. Najczęściej trudniej sobie z nimi poradzić niż z podwładnymi.

Niech nikt nie zaskoczy twojego szefa

 Przekazuj szefowi natychmiast wszystkie informacje, które powinien znać - zarówno dobre, jak i złe. Będzie ci wdzięczny za szczerość i odwagę.

Komentarze

https://minds.pl/assets/images/user-avatar-s.jpg

0 comment

Nikt jeszcze nie napisał komentarza!