views
Jak można reklamować uszkodzoną paczkę?
Adresat paczki ma kilka możliwości. Sporo zależy od tego, czy odbiera paczkę na poczcie, czy przyniósł mu ją listonosz, jednak należy przyjąć jako podstawową zasadę, że paczkę otwiera się, odbierając ją. Łatwiej wtedy stwierdzić ewentualne uszkodzenia i od razu napisać reklamację w związku z uszkodzeniem zawartości lub samej paczki.
Możemy wydłużyć sobie czas na złożenie reklamacji do 12 miesięcy od daty nadania paczki, jeżeli przy przyjmowaniu przesyłki złożymy pisemne oświadczenie, że paczka była uszkodzona, lub stwierdziliśmy ubytki.
Jeżeli nie otworzyliśmy paczki przy listonoszu lub na poczcie, a potem stwierdziliśmy, że jej zawartość była uszkodzona, to jeszcze nic straconego - mamy 7 dni na złożenie reklamacji, jeżeli ubytki lub uszkodzenie było niewidoczne. Termin 7 dni liczy się od momentu odebrania paczki.
Reklamację może złożyć adresat lub nadawca paczki. Można również reklamować to, że przesyłka nie dotarła do adresata - taką reklamację można złożyć nie wcześniej niż 14 dni od daty nadania i będzie wówczas niezbędny oryginał dowodu nadania paczki.
Ewentualnego odszkodowania może się domagać nadawca lub adresat. Adresat może dochodzić odszkodowania, jeżeli nadawca zrzeknie się tego prawa na jego korzyść.
Wszystkie niezbędne formularze dostępne są na pocztach lub stronie internetowej poczty. Reklamację można również złożyć ustnie lub elektronicznie. Formularze są ułatwieniem dla klienta.
Uwaga - powyższe informacje dotyczą paczek wysyłanych w obrębie kraju. Paczki wysyłane zagranicę reklamuje się w innej formie - nadawca ma 6 miesięcy, licząc od następnego dnia po nadaniu przesyłki, na złożenie reklamacji. Do złożenia reklamacji potrzebne jest wypełnienie specjalnego formularza dostępnego na poczcie.
Komentarze
0 comment