
views
Nawet jeżeli sklep zawiesił lub zlikwidował działalność. przedsiębiorca ma obowiązek przyjąć I rozpatrzyć naszą reklamację. Wynika to z przepisów, które mówią, że .sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat. a gdy chodzi o wady nieruchomości - przed upływem pięciu lat od dnia wydania rzeczy kupującemu" (Dz. u. z 2017 r. poz. 459 tj.) art. 568 §1
CO MOŻEMY ZROBIĆ
• Najpierw warto ustalić, w jakiej formie sprzedawca prowadzi! działalność gospodarczą.
✓ Takie informacje znajdziemy na paragonie - przy nazwie firmy znajdziemy dopisek, np. Sp. z.o.o.
• Następnie ustalamy adres:
✓ gdy firma była prowadzona przez osobę fizyczna lub spółkę cywilna, znajdziemy adres na str. Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (prod.ceidg.gov.pl w zakładce Baza przedsiębiorców)
✓ w przypadku innych form działalności na str Krajowego Rejestru Sadowego (ems.ms.gov.pl/krs/ w zakładce Wyszukiwarka KRS).
• Na adres przedsiębiorcy wysyłamy pismo (koniecznie listem poleconym), w którym opisujemy uszkodzenia (tzw. niezgodność towaru z umowa) oraz swoje
żądania (wymiana towaru, naprawa towaru lub zwrot pieniędzy).
• Przedsiębiorca ma 14 dni na odpowiedź - może nie zgodzić się na zwrot pieniędzy, a zaproponować wymianę towaru. Może też zażądać odesłania produktu (on ponosi koszt przesyłki, chyba ze uprzedzał przy zakupie, że jest inaczej).
CO W PRZYPADKU ODMOWY?
• Jeżeli przedsiębiorca nie odpowie na nasze pismo lub nie uzna reklamacji, możemy skorzystać z gwarancji - wówczas musimy się zwrócić do producenta.
✓ Swoich praw możemy też dochodzić sądownie.
✓ Bezpłatną pomoc uzyskamy u Rzecznika Konsumentów (801 440 220 oraz 22 290 89 16).
GDY TOWAR KUPILIŚMY W SIEClÓWCE
Jeżeli sklep należący do sieci został zlikwidowany, możemy reklamować towar w innym, pod warunkiem że jest prowadzony przez to samo przedsiębiorstwo la nie np na zasadzie franczyzy).
✓ Jeżeli sprzedawca odmówi, skorzystajmy z poprzedniej ścieżki.
Komentarze
0 comment