Jak złożyć reklamację gdy sklep został zlikwidowany?
Jak złożyć reklamację gdy sklep został zlikwidowany?
Po okresie zastoju wiele placówek usługowych zostało zlikwidowanych. Jak zatem reklamować kupiony tam towar?

Nawet jeżeli sklep zawiesił lub zlikwidował działalność. przedsiębiorca ma obowiązek przyjąć I rozpatrzyć naszą reklamację. Wynika to z przepisów, które mówią, że .sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat. a gdy chodzi o wady nieruchomości - przed upływem pięciu lat od dnia wydania rzeczy kupującemu" (Dz. u. z 2017 r. poz. 459 tj.) art. 568 §1

CO MOŻEMY ZROBIĆ

• Najpierw warto ustalić, w jakiej formie sprzedawca prowadzi! działalność gospodarczą.

✓ Takie informacje znajdziemy na paragonie - przy nazwie firmy znajdziemy dopisek, np. Sp. z.o.o.

•    Następnie ustalamy adres:

✓    gdy firma była prowadzona przez osobę fizyczna lub spółkę cywilna, znajdziemy adres na str. Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (prod.ceidg.gov.pl w zakładce Baza przedsiębiorców)

✓    w przypadku innych form działalności na str Krajowego Rejestru Sadowego (ems.ms.gov.pl/krs/ w zakładce Wyszukiwarka KRS).

•    Na adres przedsiębiorcy wysyłamy pismo (koniecznie listem poleconym), w którym opisujemy uszkodzenia (tzw. niezgodność towaru z umowa) oraz swoje

żądania (wymiana towaru, naprawa towaru lub zwrot pieniędzy).

•    Przedsiębiorca ma 14 dni na odpowiedź - może nie zgodzić się na zwrot pieniędzy, a zaproponować wymianę towaru. Może też zażądać odesłania produktu (on ponosi koszt przesyłki, chyba ze uprzedzał przy zakupie, że jest inaczej).

CO W PRZYPADKU ODMOWY?

•    Jeżeli przedsiębiorca nie odpowie na nasze pismo lub nie uzna reklamacji, możemy skorzystać z gwarancji - wówczas musimy się zwrócić do producenta.

✓    Swoich praw możemy też dochodzić sądownie.

✓    Bezpłatną pomoc uzyskamy u Rzecznika Konsumentów (801 440 220 oraz 22 290 89 16).

GDY TOWAR KUPILIŚMY W SIEClÓWCE

Jeżeli sklep należący do sieci został zlikwidowany, możemy reklamować towar w innym, pod warunkiem że jest prowadzony przez to samo przedsiębiorstwo la nie np na zasadzie franczyzy).

✓    Jeżeli sprzedawca odmówi, skorzystajmy z poprzedniej ścieżki.

Komentarze

https://minds.pl/assets/images/user-avatar-s.jpg

0 comment

Nikt jeszcze nie napisał komentarza!