Czego można wymagać od fryzjera? Jak uzyskać odszkodowanie od fryzjera? Czy można żądać zwrotu pieniędzy od fryzjera?
Czego można wymagać od fryzjera? Jak uzyskać odszkodowanie od fryzjera? Czy można żądać zwrotu pieniędzy od fryzjera?
Konsument, klient, kupujący – to on winien być podmiotem na rynku towarów i usług, w końcu płaci, wobec tego ma pełne prawo żądać. Niestety mimo iż płacimy za usługi, często nie do końca zorientowani jesteśmy, czego jako klienci możemy się spodziewać oraz czego wymagać.

Wizyta u fryzjera – wydawać by się mogło, że to jedno z tych wydarzeń, w przypadku których nie trzeba wyjaśniać zasad i instruować. Idziemy, zamawiamy strzyżenie, stylizację, płacimy i tyle.

Za co płacę

W przypadku zakładów usługowych takich jakimi są np. warsztat samochodowy, kosmetyczka czy fryzjer, właściciel ma obowiązek wystawiania w widocznym miejscu cennika usług. Taki cennik powinien się też znaleźć na ulotce czy stronie internetowej. Zatem już jadąc do fryzjera, możemy mniej więcej nastawić się na koszt wizyty. Jednak nie trzeba ślepo wierzyć w to, co zapisane jest w cenniku. Zapytany o szacunkowy koszt usługi fryzjer powinien potrafić ocenić w przybliżeniu, ile kosztować będzie zamawiana przez nas usługa. Warto zapytać o to jeszcze przed pierwszym ruchem nożyczek, bowiem mimo obowiązku aktualizacji cenników, może się okazać, że to, co widnieje na stronie www. jest już nieaktualne.

Niestety w wielu zakładach fryzjerskich w ogóle nie stosuje się cenników, dlatego nie mamy praktycznie żadnej pewności co do tego, że za klasyczne strzyżenie zapłacimy tyle samo, ile koleżanka, która poleciła nam danego fryzjera. O to, by klient był poinformowany o cenach usług dba m.in. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zwłaszcza zaś Inspekcja Handlowa (IH), która kontroluje przestrzeganie ustawowych zasad w zakładach usługowych. Niestety jej kontrole potwierdzają, że w wielu miejscach sytuacja jest mało klarowna, w 2020 roku Inspekcja Handlowa skontrolowała 338 przedsiębiorców świadczących m.in. usługi fryzjerskie, pralnicze, optyczne, zegarmistrzowskie, motoryzacyjne czy fotograficzne, a brak cennika odnotowano w przypadku 13 procent z nich.

Jak uzyskać odszkodowanie od fryzjera?

W przypadku wadliwie wykonanej usługi masz prawo zażądać od fryzjera poprawienia fryzury, a jeśli jest to niemożliwe, obniżenia ceny usługi. W sytuacji, gdy w/w żądania nie wystarczają by zapewnić klientowi satysfakcjonującą rekompensatę może on zażądać zadośćuczynienia i odszkodowania (np. za zabiegi regeneracyjne).

Czy można żądać zwrotu pieniędzy od fryzjera?

Niezadowolona klientka salonu piękności może żądać od fryzjera niezbędnych poprawek, zwrotu pieniędzy czy obniżenia ceny. W sądzie może dochodzić nie tylko odszkodowania, ale i zadośćuczynienia.

Czy można nie płacić fryzjerowi?

Podsumowując, Zawsze masz prawo poprosić o poprawienie koloryzacji czy cięcia w salonie w którym była ta usługa wykonana. Jeśli nie da się już nic poprawić, masz prawo zwrócić się o obniżenie ceny czy nie płacić nic

Czy jest reklamacja u fryzjera?

W piśmie reklamacyjnym należy zażądać poprawienia usługi oraz wyznaczyć w tym celu odpowiedni termin na dokonanie tej czynności. Jeżeli fryzjer nie dokona poprawek w wyznaczonym terminie albo w ogóle niemożliwe jest usunięcie wad można odstąpić od umowy. Konsumentowi przysługuje wtedy żądanie zwrotu zapłaconej ceny.

Komentarze

https://minds.pl/assets/images/user-avatar-s.jpg

0 comment

Nikt jeszcze nie napisał komentarza!