views
Stosunkowo prosto wygląda sprawa, gdy wyślemy, przez pomyłkę, pieniądze na zamknięte już konto, co może się zdarzyć, gdy wysyłamy pieniądze choćby znajomemu i zapomnimy, że zmienił konto. W takim przypadku pieniądze powinny do nas automatycznie wrócić w ciągu 4 dni.
Zdecydowanie trudniej będzie, gdy numer rachunku, na który wysłaliśmy pieniądze, wciąż istnieje w systemie bankowym. Może się tak zdarzyć, gdy klient banku nie dopełnił jakichś formalności albo gdy pracownicy banku popełnili jakiś błąd przy zamykaniu rachunku. Pieniądze nie wrócą wtedy do nas w ciągu 4 dni. Co zrobić, gdy przelew zaginie w takiej sytuacji?
Najprostszym rozwiązaniem jest poproszenie adresata, by sprawdził, czy jego rachunek rzeczywiście jest zamknięty. Pieniądze mogą na niego czekać na jego starym rachunku.
Jeżeli jednak nie mamy takiej możliwości, to wystarczy złożyć w naszym banku reklamację dotyczącą zaginionego przelewu. Pieniądze nie znikają bez śladu w systemie bankowym, więc można ustalić, gdzie trafiły i jak mają do nas wrócić.
W przypadku zaginięcia przelewu najlepiej więc zachować zimną krew i zastosować się do prostej procedury, polegającej na tym, że najpierw czekamy 4 dni na to, czy pieniądze nie wrócą na nasze konto, a potem wyjaśniamy sprawę z adresatem lub składając reklamację w banku.
Komentarze
0 comment