W pracy z ludźmi każdy przyjmuje określoną rolę. Jedni wolą dowodzić i wydawać polecenia, inni je przyjmować. Jak jest z tobą? W zespole wolisz być kierowcą czy może raczej pasażerem? Sprawdź.

Twój dział pracuje nad pewnym zadaniem. Projektem kieruje jeden z kolegów. Jak się z tym czujesz?

Twój dział pracuje nad pewnym zadaniem. Projektem kieruje jeden z kolegów. Jak się z tym czujesz?

Podczas drukowania ważnych dokumentów psuje się drukarka. Co robisz?

Macie w firmie spotkanie podsumowujące pracę nad projektem. Kiedy zaczynasz opowiadać o tym, co zrobił twój dział...

Kiedy czasem trzeba zostać po godzinach...

Szef informuje, że za kilka tygodni czeka was wyjazd integracyjny. Co robisz?

Macie w dziale do wykonania pewne zadanie. Twój kolega co chwilę wydaje ci polecenia i pogania. Jak reagujesz?

W prasie widzisz ogłoszenie o szkoleniu z zarządzania zasobami ludzkimi. Co myślisz?

Czeka cię intensywny dzień. Rano dzwoni do ciebie kolega i mówi, że jest chory. Co robisz?

Wyjeżdżasz ze znajomymi na weekend. Jest fatalna pogoda, wszyscy są w kiepskich nastrojach. Co robisz?

Pracujecie nad projektem, który ma być gotowy za tydzień. Nagle okazuje się, że termir został przyspieszony i wszystko musi być gotowe za dwa dni. Co o tym myślisz?

Test psychologiczny: Jaką rolę pełnisz w zespole?

  1. You got: Z pewnością jesteś dobrym pracownikiem, jednak skłonności do kierowania zespołem nie masz.

    Świetnie sprawdzasz się jako trybik w maszynie, wolisz, jak ktoś wydaje ci polecenia - dzięki temu nie bierzesz na siebie odpowiedzialności. To na pewno wygodne. Może jednak warto popracować nad inicjatywą? Zawsze to plus w oczach pracodawcy.

  2. You got: Nie do końca komfortowo czujesz się, gdy musisz pokierować projektem i działaniami zespołu.

    Na szczęście nie unikasz takich sytuacji - uznajesz je za sprawdzian i okazję do nauczenia się czegoś nowego. Jeśli chcesz zdobyć więcej przydatnej wiedzy, pomyśl o szkoleniu z zarządzania zasobami ludzkimi. Zdobyte umiejętności przydadzą ci także w przyszłości, gdy obejmiesz kierownicze stanowisko.

  3. You got: Jesteś zdecydowany, konkretny, wiesz, czego chcesz. Chętnie też przejmujesz inicjatywę.

     Jeśli jest okazja, z przyjemnością podejmiesz się organizacji firmowej imprezy, w sytuacji kryzysowej nie czekasz, aż ktoś wymyśli rozwiązanie problemu. Dzięki temu współpracownicy cenią pracę z tobą, mają do ciebie zaufanie, pozwalają ci stawać na czele zespołu i przejmować dowodzenie. Dobry kierownik? To właśnie ty, gratulacje.

Twoja Ocena