Sponsoring (2011) - Cały Film Online •Gdzie obejrzeć za darmo • Recenzja
Sponsoring (2011) - Cały Film Online •Gdzie obejrzeć za darmo • Recenzja
Nie chodzi o to, że film "Sponsoring" może razić uczucia wrażliwych i jest przeznaczony dla osób pełnoletnich. Jeśli spodziewasz się publicystycznego studium fenomenu prostytuujących się studentek czy choćby międzynarodowej wersji Galerianek, wyjdziesz z kina zawiedziony Polski tytuł filmu wprowadzić może widzów w błąd.

O filmie: Sponsoring (2011)

  • reżyseria: Małgorzata Szumowska
  • scenariusz: Małgorzata Szumowska, Tine Byrckel
  • gatunek: Dramat
  • produkcja: Francja, Polska, Niemcy
  • premiera: 9 września 2011 (Światowa)

Recenzja Filmu: Sponsoring (2011)

Znacznie lepiej ducha filmu oddaje francuski tytuł: Elles, czyli One. Małgorzata Szumowska potraktowała bowiem zjawisko sponsoringu jako pretekst, by mówić o kobietach, ich pragnieniach, potrzebach, cielesności, pozycji społecznej i rodzinie, ale też o mężczyznach. Świat kobiet w Sponsoringu pozna-jemy oczami Anny (Juliette Binoche), dziennikarki magazynu „Elle”. Anna ma napisać artykuł o studentkach łączących edukację z dorabianiem w najstarszym zawodzie świata. Artykuł jest już prawie gotowy, przebieg spotkań z Lolą (świetna Anais Desmoustier) i Alicją, Polką (równie dobrą Joanną Kulig), oraz ich historie poznajemy poprzez wspomnienia dziennikarki. Anna jest redaktorką znanego magazynu, ale i żoną. Wiedzie przeciętne życie, wypełnione zwyczajnymi czynnościami. Robi zakupy, pierze, zajmuje się synami. Czasem przygotowu- je wykwintną kolację dla szefa swojego męża. Czyżby była kobietą idealną, sprawnie godząca pracę zawodową z rolą gospodyni domowej? Prawie. Annie ciągle coś wypada z rąk, potyka się, lodówka nie chce się zamknąć, pokrywka od garnka parzy, nóż boleśnie rozcina palec.
Synowie też nie są idealni, starszy wagaruje i pali jointy, młodszy nie odrywa się od gier komputerowych. Mąż lepiej sprawdza się, jako idealny pracownik niż partner.

Łącząc dwa motywy: prostytutki i matki (aż chciałoby się powiedzieć Polki), Szumowska tworzy interesujący por- tret kobiet i ich stosunku do ciała. Mło- de, prostytuujące się studentki, które z trudem mieszczą się w kategorii ofiary, potrafią w swoim kontrowersyjnym, a czasem niebezpiecznym zajęciu znaleźć zabawne i pełne czułości momenty. Podchodzą do seksu bez kompleksów. Stanowią kontrast dla odciętej od swojej zmysłowości Anny, w której coś się jednak zmienia, pęka na naszych oczach.
I na tej zmianie skupia się akcja fil- mu. Można go też interpretować, przyglądając się pozycji portretowanych w filmie kobiet wobec mężczyzn. Opozycja dziewczyn bez pieniędzy, walczących o byt, i kobiety o wysokim statusie materialnym pozwala zadać pytanie, czy przepaść między nimi jest rzeczywiście tak ogromna? Młode studentki chcą wygodnego i łatwego życia.
Małe klitki w śmierdzących blokach i tanie ciuchy są dla nich większym poniżeniem niż zaspokajanie nawet najbardziej perwersyjnych męskich potrzeb. Anna ma wszystko, o czym marzę te dziewczyny, i zdaje się akceptować cenę, którą za to płaci. Wbrew pozorom męscy bohaterowie filmu nie są płascy, a ich zachowania jednoznaczne. Wydają się sfrustrowani, opuszczeni przez oziębłe, odsuwające się od nich kobiety. Mężczyźni korzystający z usług młodych prostytutek są bardzo różni: starszy mężczyzna tęskniący za romantycznymi przeżyciami, wrażliwy i wycofany impotent, pewny siebie goguś, brutalny sadysta...
Sponsoring jest doskonały od strony formalnej. Ludzkie ciało i seksualność filmowane są w beznamiętny i często odrzucający sposób. Kamera daje twarzom wyjątkowo ważną pozycję - oglądamy je w długich i statycznych ujęciach, raz jako piękne, niemal idealne oblicza, to znów z trądzikiem, bez makijażu, ze zmarszczkami. Opozycja między dwoma światami również uwydatniana jest za pomocą środków filmowych - chłodna tonacja, w której portretowane jest życie Anny, przechodzi w ciepłe barwy, gdy widzimy ją w scenach jej rozmów z dziewczynami.
Filmowi można wiele zarzucić, choćby to, że dotyka tematów już zużytych, a scenariusz nie jest do końca spójny. Jest w nim jednak kilka scen zapadających w pamięć. Anna tańcząca z Alicją czy scena kolacji, gdzie wyobrażenia Anny mieszają się z rzeczywistością. To mocne i wyzwalające sceny, zostające z widzem długo po projekcji. I choćby dla nich warto jest ten obraz zobaczyć. Zaś wisienką na torcie jest ironiczne i nieco karykaturalne spojrzenie reżyserki na francuską burżuazję, które wnosi do filmu odrobinę humoru.

Gdzie obejrzeć cały film online: Sponsoring (2011)

Obecnie film: Sponsoring (2011) można obejrzeć za pośrednictwem platform VOD.

Komentarze

https://minds.pl/assets/images/user-avatar-s.jpg

0 comment

Nikt jeszcze nie napisał komentarza!